Ga naar de inhoud

Klachten

In onze begeleiding streven we ernaar om helder te zijn in wat je kunt verwachten, transparant te zijn over hoe de therapie verloopt en met zorg en aandacht aanwezig te zijn. Mocht je niet tevreden zijn over de begeleiding of de wijze waarop de therapie verloopt of is verlopen, dan kun je dat ons altijd laten weten. Bij voorkeur op het moment zelf zodat we samen kunnen kijken wat we er aan kunnen doen. Achteraf is natuurlijk ook mogelijk.
Mocht dit niet voldoende voor je zijn kun je een klacht indienen. De beroepsvereniging VIT waar wij bij zijn aangesloten heeft een klachtenreglement wat bedoelt is om klachten zo goed mogelijk af te handelen. Daarnaast zijn we aangesloten bij de Stichting geschillen Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg (SCAG.nl) en vallen we onder het Tuchtrecht Complementaire zorg (TCZ.nu).

Hoe werkt dat, een klacht indienen?

De eerste stap is om de klacht of het ongenoegen met de therapeut te bespreken.
Rechtstreeks vragen en bespreken kan een hoop problemen uit de wereld helpen.
Blijft het probleem onopgelost of lukt het niet om het met de therapeut te bespreken, dan kun je via de contactpersoon van de beroepsvereniging VIT contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Deze speelt een onafhankelijke rol en ziet toe op een zorgvuldige afhandeling van jouw klacht. Meer informatie daarover kun je terugvinden op de site van de VIT: Vit-therapeuten/clienten/niet-tevreden

Is het niet gelukt om de klacht op te lossen met de ondersteuning van de klachtenfunctionaris? Dan kun je je klacht indienen via de contactpersoon van de VIT bij bij de Geschillencommissie Complementaire Behandelvormen. Op de website (SCAG.nl/klachtbehandeling) kun je meer informatie vinden over de behandeling van een klacht.